Rezensionen

Seite 131 von 387 Vorherige Seite Nächste Seite
Fono Forum | Dezember 2014 | Thomas Schulz | 1. Dezember 2014 |

Entspannt und transparent
Die Musik Robert Schumanns spielt eine entscheidende Rolle im Kosmos Heinz Holligers. Immer wieder hat sich Holliger in seinen Kompositionen konkretMehr lesen


Fono Forum | Dezember 2014 | Thomas Schulz | 1. Dezember 2014 |

Entspannt und transparent
Die Musik Robert Schumanns spielt eine entscheidende Rolle im Kosmos Heinz Holligers. Immer wieder hat sich Holliger in seinen Kompositionen konkretMehr lesen


Muzyka21 | listopad 2014 | Stanisław Lubliński | 1. Dezember 2014 |

Nie jestem miłośnikiem składanek. Dla mnie płyta to nie recital. Dlaczego więc sięgnąłem po tę płytę. Z jednego tylko powodu: TrioMehr lesen


International Record Review | December 2014 | Nigel Simeone | 1. Dezember 2014 |

Reissues and historic recordings
Mozart in Berlin
The Amadeus Quartet recorded all the Mozart 'Haydn ' and 'Prussian' Quartets for RIAS in Berlin between 1950 and 1953 , along with the ClarinetMehr lesen


Gramophone | December 2014 | Rob Cowan | 1. Dezember 2014 |

'Must never be performed' is an obvious red rag to any musical bull and although Grieg's youthful C minor Symphony reveals numerous influences, someMehr lesen


American Record Guide | December 2014 | Paul L Althouse | 1. Dezember 2014 |

This is the third volume of the Cremona’s Beethoven Quartets. The first installment with Quartets 6, 11, and 16 was reviewed by Greg Pagel (S/OMehr lesen


American Record Guide | December 2014 | Paul L Althouse | 1. Dezember 2014 |

This is the third volume of the Cremona’s Beethoven Quartets. The first installment with Quartets 6, 11, and 16 was reviewed by Greg Pagel (S/OMehr lesen


American Record Guide | December 2014 | Greg Pagel | 1. Dezember 2014 |

Haydn, the “father of the string quartet”, never wrote a quintet for strings; nor did many classical composers (but Mozart did). As stated in theMehr lesen


International Record Review | December 2014 | Robert Matthew-Walker | 1. Dezember 2014 |

Albums for Christmas
Stille Nacht, a new compilation from Audite and taken from RIAS Berlin recordings made between 1972-86, is well worth investigating. The 34 tracksMehr lesen


Record Geijutsu | 12/2014 | 1. Dezember 2014 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Fono Forum | Dezember 2014 | Stephan Schwarz | 1. Dezember 2014 |

Kritiker-Umfrage 2014
Die 10 besten Aufnahmen des Jahres 2014
Selten hatte man das Gefühl, ein Dirigent könnte einem Komponisten so in den Kopf schauen wie Heinz Holliger Robert Schumann.<br /> Mehr lesen


Fono Forum | Dezember 2014 | Stephan Schwarz | 1. Dezember 2014 |

Kritiker-Umfrage 2014
Die 10 besten Aufnahmen des Jahres 2014
Selten hatte man das Gefühl, ein Dirigent könnte einem Komponisten so in den Kopf schauen wie Heinz Holliger Robert Schumann.<br /> Mehr lesen


International Record Review | December 2014 | Colin Anderson | 1. Dezember 2014 |

Edvard Grieg would prefer that we did not know his Symphony in C minor. But his cover was broken in the late days of the LP when Decca issued aMehr lesen


Klassieke zaken | 01.12.2014 | 1. Dezember 2014 |

Perfecte Kerstmuziek
Als er al een perfecte kerst-cd bestaat, komt het RIAS Kammerchor onder leiding van Uwe Gronostay aardig in de buurt met Stille Nacht... In de tijdMehr lesen


Intoxicate | 12/2014 | 1. Dezember 2014 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Record Geijutsu | 12/2014 | 1. Dezember 2014 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Ensemble - Magazin für Kammermusik | 6-2014 Dezember / Januar | Hans-Dieter Grünefeld | 1. Dezember 2014 |

Im Gedenken
Zwei Widmungswerke aus russischer Nationalromantik reichen durchs Sujet sozusagen die Staffel von einer zur nächsten Generation. Im Gedenken anMehr lesen


BBC Music Magazine | Christmas 2014 | JH | 1. Dezember 2014 |

An intimate account of the Cello Concerto from Oren Shevlin is tellingly offset by the Fourth Symphony’s high drama, meticulously paced by HeinzMehr lesen


BBC Music Magazine | Christmas 2014 | JH | 1. Dezember 2014 |

An intimate account of the Cello Concerto from Oren Shevlin is tellingly offset by the Fourth Symphony’s high drama, meticulously paced by HeinzMehr lesen


Gramophone | December 2014 | 1. Dezember 2014 |

The Amadeus Quartet
The third instalment of Audite's Amadeus Quartet recordings, all of them taken from Berlin RIAS broadcasts and dating from the period 1951-57, coversMehr lesen

...