Rezensionen
BBC Music Magazine | February 2009 | Tim Parry | 1. Februar 2009 |
Taken from a live radio broadcast from 1956, this is unusually gutsy Mozart. Wilhelm Kempff brings out the drama and turbulence of Mozart’s D minorMehr lesen
Scherzo | Febrero 2009 | Emili Blasco | 1. Februar 2009 |
Algunos de los motivos que convierten Las estaciones de Chaikovski en una obra sumamente atractiva para los intérpretes son su modeloMehr lesen
CD Compact | Febrero 2009 | Sergi Vila | 1. Februar 2009 |
En sello alemán Audite, lleva ya varios años rescatando de los archivos radiofícos, las primeras grabaciones del baritono alemán Fischer-Dieskau.Mehr lesen
CD Compact | Febrero 2009 | Sergi Vila | 1. Februar 2009 |
En sello alemán Audite, lleva ya varios años rescatando de los archivos radiofícos, las primeras grabaciones del baritono alemán Fischer-Dieskau.Mehr lesen
CD Compact | Febrero 2009 | Sergi Vila | 1. Februar 2009 |
En sello alemán Audite, lleva ya varios años rescatando de los archivos radiofícos, las primeras grabaciones del baritono alemán Fischer-Dieskau.Mehr lesen
CD Compact | Febrero 2009 | Sergi Vila | 1. Februar 2009 |
En sello alemán Audite, lleva ya varios años rescatando de los archivos radiofícos, las primeras grabaciones del baritono alemán Fischer-Dieskau.Mehr lesen
Österreich | Nummer 873 | E. Hirschmann-Altzinger | 31. Januar 2009 |
Schatz aus den Archiven
Gershwins American Folk Opera „Porgy and Bess“ mit Leontyne Price aus…
Archive sorgen immer wieder für Überraschungen, aber was da vor einem Jahr zufällig im Archiv von Deutschlandradio entdeckt wurde, ist eineMehr lesen
www.ClassicsToday.com | January 2009 | Jed Distler | 30. Januar 2009 |
While most Scriabin sonata cycles occupy two CDs, Vladimir Stoupel's requires a third disc to accommodate his longer than average timings. The latterMehr lesen
France Musique | vendredi 23 janvier 2009 | 23. Januar 2009 |
BROADCAST A portée de mots
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
Audiophile Audition | January 2009 | Steven Ritter | 23. Januar 2009 |
Outstanding in every way, this disc finally gives Gilels a run for his money.<br /> <br /> This may be the first recording of Op. 53 that I have heard thatMehr lesen
www.classicstodayfrance.com | Janvier 2009 | Christophe Huss | 23. Januar 2009 |
J'aimerais bien savoir pourquoi, alors que tout semblait bloqué en termes d'édition de témoignages de concerts de Karajan, tout d'un coup lesMehr lesen
www.musicweb-international.com | January 2009 | Kirk McElhearn | 22. Januar 2009 |
German label Audite has been busy issuing radio recordings that Dietrich Fischer-Dieskau made in his early years on German radio. After a first seriesMehr lesen
Audiophile Audition | January 2009 | Peter Joelson | 21. Januar 2009 |
It is said Gershwin considered his “American Folk Opera” his greatest achievement, though times have changed considerably since the première ofMehr lesen
www.amazon.co.uk | 21 Jan 2009 | J. A. Peacock | 21. Januar 2009 |
More warm hearted orchestral works from Eduard Franck
Audite's previous disc of orchestral works – like this one, a violin concerto and a symphony – was a real winner, sympathetically recorded andMehr lesen
classiqueinfo-disque.com | Janvier 2009 | Thierry Dupriez | 20. Januar 2009 |
A contre image ?
À travers ses témoignages discographiques (comme dans le récent coffret RCA) enregistrés en studio, Eugène Ormandy donne l’image d’un chefMehr lesen
klassik.com | Januar 2009 | Christian Gohlke | 19. Januar 2009 | Quelle: http://magazin.k... |
Amüsement! Amüsement!
Als die ‘Fledermaus’ im April 1874 zum ersten Mal gespielt wurde, sah die allgemeine Lage alles andere als rosig aus: Knapp ein Jahr zuvor hatteMehr lesen
schallplattenmann.de | Ausgabe #613 | Sal Pichireddu | 19. Januar 2009 |
Gershwins Oper bei ihrer Deutschlandpremiere: Ein wiederentdecktes Juwel…
George Gershwin (1989-1937) gehört zu den populärsten und einflussreichsten US-amerikanischen Komponisten des 20. Jahrhunderts, seine KompositionenMehr lesen
Audiophile Audition | January 2009 | Gary Lemco | 16. Januar 2009 |
In his first post-war appearance before the Berlin Philharmonic (8 September 1953), Herbert von Karajan programmed Bartok’s Concerto for OrchestraMehr lesen