Reviews

BRF 1 Radio | Mittwoch, den 7. November 2018, Klassikzeit | Hans Reul | November 7, 2018 | source: https://1.brf.be... |

BROADCAST
Klassikzeit: WDR-Sinfonieorchester spielt Robert Schumann
Unter der Leitung von Heinz Holliger bringt das WDR-Sinfonieorchester beim Label audite sämtliche Orchesterwerke Robert Schumanns heraus. EineMehr lesen


Record Geijutsu | 11/2018 | Oki Nakamura | November 1, 2018 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Audio | 11/2018 | Andreas Fritz | November 1, 2018 |

Geradlinig, kraftvoll, virtuos, makellos und intensiv – so wurde das Spiel des russischen Geigers Nathan Milstein oft beschrieben. Wie treffendMehr lesen


Choir & Organ | November / December 2018 | Rupert Gough | November 1, 2018 |

Essentially a concept album, Seven is two musicians' exploration of creation myths through seven musical fragments, each fragment being inspired byMehr lesen


ClicMag | N° 65 Novembre 2018 | Jean-Charles Hoffelé | November 1, 2018 |

Nathan Milstein joue ...
Hormis celui pour violoncelle, les deux autres concertos de Dvorak eurent leurs héros au XXe Siècle: Rudolf Firkusny défendit celui pour piano etMehr lesen


Mostly Classic | 2018.11 | November 1, 2018 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Record Geijutsu | Nov. 2018 | November 1, 2018 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Das Opernglas | Jg. 39, November 2018 | J. Gahre | November 1, 2018 |

CD-News
Für die Freunde der Renaissance-Musik hält das aus sechs Musikern bestehende "ensemble arcimboldo" unter Leitung vonThilo Hirsch einen ganzMehr lesen


Diapason | N° 673 - Novembre 2018 | Hugues Mousseau | November 1, 2018 |

Ferenc Fricsay a fort peu dirigé la musique de Richard Strauss. Le programme du présent CD recoupe, pour l’essentiel, ce que le chef hongroisMehr lesen


Gramophone | November 2018 | Rob Cowan | November 1, 2018 |

Bach for Solo Violin
Rob Cowan goes beyond Hilary Hahn’s exceptional solo Bach and listens to…
[…] On the evidence of what we hear, the remaining three violinists are rather more au fait (or should I perhaps say ‘connected’?) with currentMehr lesen


www.artalinna.com | 31 October 2018 | Jean-Charles Hoffelé | October 31, 2018 | source: http://www.artal... |

Le Concerto de Milstein
Hormis celui pour violoncelle, les deux autres concertos de Dvořák eurent leurs héros au XXe siècle : Rudolf Firkušný défendit celui pour pianoMehr lesen


thewholenote.com | 30 October 2018 | Michael Schulman | October 30, 2018 | source: https://www.thew... |

Having heard the best of the best during more than 60 years of frequent concertgoing, I’m not easily impressed, but four years ago, when I firstMehr lesen


thewholenote.com | 30 October 2018 | Michael Schulman | October 30, 2018 | source: https://www.thew... |

Having heard the best of the best during more than 60 years of frequent concertgoing, I’m not easily impressed, but four years ago, when I firstMehr lesen


Neue (musikalische) Blätter | Oktober 30, 2018 | Wolfram Quellmalz | October 30, 2018 | source: https://neuemusi... |

Bild und Spiegel
Neue CD von Andrea Lucchesini mit zwei reizvollen Werkpaarungen
Erlebt man zeitgenössische Werke heute im Konzert, sind diese meist recht kurz, manchmal sogar knapp. Hinterfragt man diese Kompositionen jedoch, istMehr lesen


Dresdner Neueste Nachrichten | SONNABEND / SONNTAG, 27./28. OKTOBER 2018 | NR. 251 | Wolfram Quellmalz | October 27, 2018 |

Bild und Spiegel
Neue CD von Andrea Lucchesini
Zeitgenössische Werke im Konzert sind heute meist recht kurz, wenn nicht knapp. Hinterfragt man diese Kompositionen jedoch, ist oft festzustellen,Mehr lesen


Yomiuri Shimbun | 18.10.2018 | October 18, 2018 |

Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen


Gramophone | October 2018 | Rob Cowan | October 18, 2018 | source: https://reader.e... |

Surveying the stakes of intelligent and insightful Beethoven string quartet cycles by gifted young players finds us with a plethora of recommendableMehr lesen


Audiophile Audition | Oct 17, 2018 | Gary Lemco | October 17, 2018 | source: https://www.auda... |

Odessa-born Nathan Milstein (1904-1992) made his debut at the Lucerne Festival in Switzerland on 20 August 1949, performing the Beethoven ViolinMehr lesen


Badische Neueste Nachrichten | Dienstag, 16. Oktober 2018 | sws | October 16, 2018 |

Expressiv
Mit den beiden Streichtrios sowie dem 2. Klavierquartett op. 133 präsentiert das „Trio Lirico“ unterstützt von dem Pianisten Detlev EisingerMehr lesen


Fanfare | October 2018 | Peter J. Rabinowitz | October 15, 2018 | source: http://www.fanfa... |

[…] Crushing is a word that can equally apply to Prokofiev’s Cantata on the 20th Anniversary of the Russian Revolution, composed for the kind ofMehr lesen

...